Saturday, January 25, 2014

Back to reality

Da har dette semesteret allerede vart i 19 dager, og jeg kan ikke begripe hvordan dagene bare forsvinner. Nå er det to måneder til vi reiser til Paris, og bare 4 måneder til skoleåret er overstått og  New York står for tur! Det føles helt uvirkelig. 

Etter både skriftlig hjemmeeksamen og juleferie har det vært veldig godt å komme tilbake til "tegnspråkverden" igjen. Forrige uke var vi i praksis på Ål Fhs i en uke, og det var veldig lærerrikt og spennende! Der var det bare døve lærere, og veldig lite opplegg med tolk. Utfordrende, men veldig nyttig. Det er jo bare sånn vi lærer.  Også må jeg jo si at det var ganske idyllisk der med masse snø og 25 minusgrader. Men jeg må også påpeke at det var utrolig deilig å komme tilbake til Bergen igjen, med bare veier og bare noen få minusgrader. Og min egen seng, og eget rom. Det er utrolig godt med litt alenetid etter en sånn uke, til tross for at vi er en veldig bra klasse med så mange fantastiske jenter! 



Denne helga har jeg bestemt meg for å bare holde meg hjemme, og prøve å få ferdig den skriftlige mappeoppgaven som skal leveres på fredag. Ca. 400 ord to go. Oppgaven handler om proform, noe vi skal ha undervisning i til uka. Det er noe av det jeg synes er vanskligst med tegnspråk, så håper virkelig jeg får bedre grep på det etter denne uka er over. Wish me luck!

No comments:

Post a Comment